woensdag 9 januari 2013

Onderzetters a la “Karin”


Zo een leuk patroon! En voor wie het nog niet heeft gezien, allemaal dankzij deze dame.

Dus toen ik pas voor vrienden uit Praag een kleinigheidje wilde maken, dacht ik meteen: JA!
En zij hebben een heel leuk servies, typisch Tsjechies:

DSC06379

Dus een blauwe bol uit mijn leuke voorraad, die ik voor mijn verjaardag van de vriendinnen van de “naaiclub” heb gekregen, en aan de slag.

DSC06362DSC06361

Helemaal leuk. Nu wil het alleen dat er ook “grote thee”-bekers zijn. Ik denk eerder dat het als soepkommen gebruikt moet worden, maar dat doet er niet toe! Wij gebruiken ze als THEE-bekers. Heerlijk met dit sombere weer, een grote kop thee! Maar daar zijn deze onderzetters te klein voor.

DSC06386

Dus ga ik voor een grotere. Nu heb ik vanmiddag aan het proberen geweest en twee extra ringen ertussen gehaakt. Eén van stokjes en één van vaste (glitterdraad). Ook had ik de onderzetters van haar gezien, en het glitterrandje vind ik ook heel leuk, dus heb ik een combi gemaakt.

 DSC06373DSC06377















En hij past NET. Maar leuk genoeg. Hij is nu 11cm in doorsnede.

Nu nog een paar andere maken in verschillende kleurtjes, dus snel aan de slag!

DSC06387
Handtekening Blogsite roze

Geen opmerkingen:

Een reactie posten