maandag 30 april 2012

Plooirokje mme ZsaZsa

Weer even achter de naaimachine, is ook wel lekker hoor. Ik ga om de week op dinsdag naar naailes, gezellig met wat dames om inspiratie op te doen en de kneepjes te leren. Maar met het mooie weer op komst en na een blik geworpen te hebben op de kledingvoorraad voor de kleine meid, dacht ik: ik red het niet met om de week een naailes en ik was er al achter: er moet even productie gedraaid worden.
En wat betreft mijn todo-lijst: ik ben onderop begonnen, want dat nieuwste blijft toch het leukste om te maken.

Na veel gelezen te hebben over het boekje van mme ZsaZsa, waar heel blog-land verslaafd aan is volgens mij, heb ik eerst nog even tussen de patronen gekeken die zij al op haar blog heeft staan. Het is dus het patroonloze plooirokje geworden. 


Samen met dochterlief uit de stappel lapjes die er nog lagen van vorig jaar, omdat het toen van dat "geweldige zomerweer " geweest is, en na enige voorselectie van mama, heeft zij het volgende gekozen:

Hartjes en roze!


Helemaal geweldig! Ging ook echt als een speer. Inderdaad ging, want als je niet nauwkeurig ben met de plooivouw, heb je er zomaar een paar centimeter bij. Dus na wat gemompel, met name op mijzelf: zie je nou wel, dat heb je er nou van als je denkt "effe snel", bleek het na het opnieuw spelden perfect te passen.

Dus snel risras onder de machine en vervolgens de biaislintjes aan boven en onderkant, en


 KLAAR !!!



Hoe geweldig, zij blij, ik blij en op naar de volgende, want in de tussentijd heb ik het boek Allemaal rokjes besteld en in huis, dus dames: ik ben ook verslaafd.

Tot het volgende rokje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten